SEO og autogenereret indhold

Med moderne CMS'er er det meget nemt at generere automatisk indhold i form af fx interne søgeresultater, kategorier og tags. Men skal du lade disse indeksere, eller bør du enten af brugervenlighedshensyn eller SEO-hensyn at lade være i stedet for?

I denne video tager vi, Lars Bo Thomsen og Halfdan Timm, fat på emnet SEO og autogenereret indhold.

Vi kommer blandt andet ind på fordele og ulemper ved at lade autogenereret indhold indeksere, herunder en specificering med de såkaldte tag-clouds, og hvad vi selv vælger at gøre.

Tags kan både være en glimrende måde at skaffe (fortrinsvis longtail) trafik til ens site, men efter Panda-opdateringen i februar 2011, kan det også være en måde at straffe hele ens domæne på. Denne risikovurdering skal foretages fra site til site, og det gerne med udgangspunkt i, hvor mange procent af omsætningen eller de besøgende, der hives ind ved hjælp af det autogenererede indhold.

Vi modtager meget gerne kommentarer og spørgsmål herunder! :-)